Macam Bayi

Ini Bhai...bukan Bayi - The Star Multimedia

Yang kat atas tu bukannya Bayi! Itu Bhai!

Semalam aku dengan Wifey pergi ke Giant sebab nak beli barang sikit. Seperti biasa, benda yang nak dibeli tak dibeli, yang tak nak dibeli yang dibeli.

Masa tengah beratur, ada la bayi ni yang didukung mak dia tengah tengok aku. Aku pun buat la muka kelakar kat dia. Senyum pun tak. Bertuah punya budak. Memang tak bersivik. Tak ada etiquette dengan orang tua-tua. Aku buat lagi muka kelakar. Dia buat bodoh aje. Dia tengok kepala aku, lepas tu tengok muka aku. Aku gerenti dia mesti fikir macam mana aku yang rambut lebih kurang dia, boleh nampak tua. Lepas tu dia tengok kaki aku, lepas tu tengok balik muka aku. Mesti dia fikir macam mana aku, yang sebaya dengan dia, dah boleh berdiri. Aku cuba kali terakhir nak buat dia senyum. Terus dia pandang ke tempat lain.

Cipan punya budak, ni mesti mak bapak tak ajar sivik kat dia.

Saja aku complain…nak sedapkan hati sebab gagal nak buat budak senyum.

One Reply to “Macam Bayi”

Comments are closed.