Kimek Punya Barua

2004 Honda Accord

Hari ni memang hari cipet.

Dah lah aku stress pagi tadi disebabkan sebab-sebab yang bodoh, dan tidak ada yang lagi bodoh dari yang bodoh ini jadi tolong saya, ya Tuhan. Tiba-tiba tadi di tengah-tengah NKVE, ada la satu kimek ni yang bawak Honda Accord 2004 bernombor pendaftaran WMV2277, memandu dalam lorong memotong paling kanan dengan kelajuan tidak melebihi 80 kilometer sejam.

Aku tengok aje la mamat cipet ni bawak kereta punya perlahan. Tak mengapalah. Aku ingatkan dia akan memotong kereta di sebelah kirinya…namun meleset. Kimek ni hanyalah sama laju dengan kereta di sebelah kiri. Dah berkoyan-koyan kereta beratur di belakang aku kasi lampu tinggi kat aku. Lalu aku pun menyampaikan pesanan pemandu-pemandu di belakang dengan memberikannya lampu tinggi sekali. Kepala butoh ni dengan tak semena-mena perlahankan kenderaannya tetapi tidak memberi ruang untuk aku memotong dari sebelah kiri.

“Bastard!” bahagian otak aku yang lebih beragama mula berkata. Lalu aku rapatkan lagi bahagian hadapan kereta aku ke belakang keretanya. Dia enggan berganjak. Bila aku dapat peluang memotong langsung aku memotong dari sebelah kiri. Kimek ni boleh kasi aku lampu tinggi pulak dan aku, disebabkan jarak sudah mula jauh dan suara aku mungkin tak sampai ke keretanya, gunakan jari tengahku sebagai bahasa isyarat.

Semasa menaiki Bukit Lanjan, kenderaan di hadapan mula perlahan. Kimek ni kemudiannya berada di belakang aku sambil memasang lampu tinggi. Aku tarik brek tangan dan kimek tu brek dengan cemas, sambil memetik-metik lampu tingginya, sambil cuba berlumba dengan aku.

Aku pun tak kasi peluang. Aku terus pecut meninggalkan barua tersebut di belakang.

“Eat shit, you dickhead,” kata ulama dalam otakku.

Memanglah.

Hari ni memang ramai orang yang bersikap lagi teruk dari butoh.

Sorry la aku banyak mencarut hari ni. Ya, aku sedang cool sebenarnya.

Cuba tengok aku bila aku tengah hot.

Pundek.