Pemeriksaan Kebenaran

Aku pandang aje surat dari drebar van sekolah budak-budak ni. Disebabkan kenaikan harga minyak mendadak maka dia menaikkan tambang sebanyak €3.18 seorang. Ini bermakna 5 orang anak yang ke sekolah menjadikan jumlah kenaikan sebanyak RM80.00. Jadi duit van sekolah aje dah RM480. Yuran bulanan sekolah Farhan RM230.

Bil api dan air kebiasaannya sebanyak RM600 sebulan. Duit belanja budak-budak ni sebulan RM85. Barang dapur lebih kurang RM1000 sebulan. Budak-budak ni memang kaki pelahap, terutamanya si kenit Nisaa tu dengan kakak-kakaknya yang membalun Maggi tengah malam buta. Minyak aku sehari RM70 menjadikan RM2100 sebulan. Tol RM500 sebulan. Broadband, telefon, ASTRO lebih kurang RM780.

Semuanya berjumlah RM5775.00 sebulan. Ini tak termasuk benda-benda lain.

Dan aku tak tahu mana punya baghal yang menganjurkan tunjuk perasaan anti-kenaikan minyak semalam. Memang pukimak punya laknat dasar mak bapak main dengan babi. Menyusahkan orang. Dah lah harga minyak naik, buat orang ramai terperangkap dalam jam menghabiskan minyak.

Dasar pantat mak bernanah masa lahirkan diorang. Kecik-kecik tak nak mampus, dah besar menyusahkan orang.